Blue Ocean Strategy ®

Ondernemers gaan vaak een direct gevecht aan met hun concurrenten. Ze bewerken eenzelfde klantengroep met dezelfde acties. Deze aanpak eindigt bijna altijd in een bloedige strijd, een rode oceaan van keiharde prijsconcurrentie.

Door op zoek te gaan naar 360° innovatieve concepten die andere marktspelers (nog) niet hanteren, maakt u uw concurrenten tijdelijk irrelevant. Hierbij leggen we de focus op klantmeerwaarde en de reductie van overhead kosten. Met deze voorsprong bakent u een eigen marktdomein af: een blauwe oceaan die u de ruimte geeft om alle zeilen bij te zetten voor de groei van uw omzetcijfer.

Met doeltreffende verkoopacties en gerichte communicatie haalt Blue Oceans op korte termijn aantoonbaar meer omzet uit uw marketing investering. Dit vraagt om slimme marketing die scoort. Niet alleen offline maar ook online en in-the-field. Wij zetten koers naar nieuwe klanten zonder uw bestaande klanten uit het oog te verliezen.

Ons werkdomein? Retail, B2B, Brand & Trade Activation
Onze toolbox? Online marketing, Direct marketing, webapplicaties, Field marketing concepten en bedrijfsinnovatieve concepten

Nodig ons uit voor een verkennend gesprek en wij zullen u op korte termijn het verschil laten zien.

Interesse? Stuur ons uw uitdaging en tank nieuwe bedrijfsconcepten bij.

Blue Ocean Strategy ® werd ontwikkeld door professor W. Chan Kim aan de INSEAD Business school.